Coretan Terbaru KakakeciK

Sunday, July 14, 2013

4 Ramadhan : Buka Reramai

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Apa khabar semua, sihat? dah ada yang ponteng puasa? Kakakecik hari nie tak kerja..MC sendiri sebab pagi tadi penat kembali…nak makan ubat dah tak boleh…so, terpaksa la cuti..rehatkan diri..

 

Erm, semalam 4 Ramadhan, kami di rumah buka reramai..anak menantu cucu mak ayah semua balik kecuali Fitri yang tinggal di asrama dan jugak Shahir yang outstation. Bertambah meriah lagi berbuka semalam bila Pak Lang sekeluarga mai berbuka di rumah. Penuh ruang..kena buat 4 hidang..Ye la kami adik beradik, 6 orang, menantu mak ayah 3 orang, cucu 12 orang, Pak Lang anak beranak menantu dan cucu seramai 7 orang.

 

Tak sempat dah nak ambik gambar kami dan juadah berbuka..ye la siap masak semua pun dah dekat waktu berbuka..menu berbuka semalam bihun soto dan juga babau..3 bungkus bihun dan 2 ekor ayam jugak untuk buat soto seperiuk besar. Babau pulak mak buat 1 1/2 kilo tepung gandum..puas kami makan kuih tradisi family bila bulan puasa tu. Seronok pakat semua berselera makan soto dan babau…

 

 

 

pssst : hari nie rumah da kembali sunyi..yang tinggal hanya mak ayah, kakakecik, adik ilah, dan adik (yg malam nie akan balik semula ke bangi).

5 comments:

Asyifa Mustaffa said... [Reply]

Babau tu cmne rupanya?

kiera'sakura said... [Reply]

babau tue apeeeeeeee tengok akak upload gambo mcm tepung bungkus pun ade ihihihi

kiera'sakura said... [Reply]

eh silap bukan tepung bungkus. tp nak cakap kuih yang kaler ijau inti kelapa tue. lupa pulak ape namanya ntah

eqbalzack said... [Reply]

Sabtu lepas abg eq berbuka dengan family & adik beradik. riuh rumah..lepas tarawih sorang2 balik...tinggal mak abah je. :)

Selamat berpuasa shida...

-eqbalzack-

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

@kiera'sakura

ketayap la syg