Coretan Terbaru KakakeciK

Friday, July 19, 2013

Berasaskan Kentang # Menu Berbuka 10Ramadhan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

10 Ramadhan…bermakna telah berlalu fasa pertama di bulan Ramadhan..cepat sahaja terasa, masih banyak yang belum dilaksanakan,huhuhu…Memandangkan hari nie cuti, masuk dapur awal sejam daripada biasa..walau pada pagi hari badan agak lemau…nak buat kerjaa pun agak malas…dok lepak dalam bilik je..Untuk juadah berbuka 10 Ramadhan..kuih adalah yang berasaskan ubi kentang…kebetulan semua nie tak rancang pun..Mak dari semalam lagi nak buat roti jala, tapi acuan kuning yang selalu guna ntah di mana letak nya…dan inti samosa masih banyak ada dalam peti ais…beberapa malam lepas tak mampu nak balut lipat samosa..petang tadi lipat balut untuk berbuka ari nie je..takde wat frozen pun…

IMG_20130719_185914

samosa

Selain 2 jenis kuih nie, mak ada buat gulai ikan nyok-nyok campur biji cempedak, bakar ikan kembung dan kakakecik ada jugak buat pajeri nenas untuk di makan dengan nasi..Pajeri nenas tu permintaan seorang sahabat kakakecik..

pjeri nenas

Alhamdulillah ini la rezeki kami hari nie…dapat jugak berkongsi dengan jiran bawah umah…Resepi nanti kakakecik share ye..

2 comments:

Maria Firdz said... [Reply]

Roti jala tu nmpk betul mcm jala... Hehe

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

iskh3....awat tliuq sgt xtau tgk pajeri nenas tu