Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, July 15, 2013

Menu Berbuka # 5 Ramadhan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Semalam, menu berbuka kat rumah semua nya buat sendiri..empat jenis juadah yang kami buat..kakakecik da plan nak buat keow teow kerang, mak plak riso ikan yang dah rebus tu tak sedap so mak suruh buat laksa kuah lemak. Dik Ilah plak teringin nak makan cucur udang c/w kuah kacang. Tepung bungkus tu mak buat sebab 5 hari posa nie tak buat lagi tepung bungkus..Ayaq plak ada 3 jenis, ayaq oren, ayaq nyok dan ayaq hijau fanta..jenuh la makan…eh buat banyak2 ni kakakecik agih semangkuk dua ke jiran bawah dan tepi rumah..Bukan sapa pun depa, adik beradik sendiri je..

buka5   

Kami berbuka 5 orang, Mak Ayah, Kakakecik, Adik Ilah, Adik Pikah dan sepupu kakakecik, Ali..Eh terlupa plak Sorfina pun berbuka sama..sibuk jugak dia macam orang lain..nak sudu garfu..hehehe..

 

psst : apa menu berbuka hari nie ye…tatau lagi..tapi yang pasti dah order murtabak 2biji..hehehe

4 comments:

Mama Safiyyah said... [Reply]

sedapnya tepung bungkus!!!!

kiera'sakura said... [Reply]

ritu mama nadh buat tepung bungkus tue banyak. sebab dah terlebih tepung, jenuh hadap yang itu hihihi

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mama Safiyyah nanti mai umah mintak mak wat ye hehee

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura terlebih tepung yang mana..kalau tepung yang buh inti tu leh wat tepung gomak..kalau yang bancuh dengan santan tu xleh nak wat pe kena wat tepung bungkus je la