Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, January 20, 2011

LeLaki MeniPu...ALasaN NyeR

awal2 nak mintak maaf siap2 kat geng2 lelaki..

Perempuan kena tipu dengan lelaki...selalu sgt la kan...tak percaya la shida kalau korang sume xpenah lagi ditipu oleh lelaki...lelaki pun xsume nyer penipu...tetapi ada lelaki yang jenis kaki menipu......macam2 la alasan yang akan di bagi kan...tapi apa pun mesti si pasangannya akan rasa kecil hati apabila dia tahu dirinya ditipu..lebih2 lagi ditipu oleh orang yang disayangi nyer.

Lelaki kalau dah menipu tu ada la sebab nya kan..tak semua penipuan yang dibuat tu adalah keburukan kerana ada kalanya perkara itu je yang mampu menyelamatkan keadaan daripada genting....

Antara sebab mengapa lelaki menipu :

1. TIPU KERANA EGO
Lelaki menipu sebab bimbang sekiranya tak menipu makan perkara yang boleh menjatuhkan maruah atau merendahkan statusnya akan terbongkar. Konon dengan menipu, menafikan kebenaran yang sememang nya berlaku dapat la mempertahankan maruah or status nya.kalau lelaki menipu nie kan kita dapat lihat dr wajahnya kerana adakala nyer mereka akan tersasul atau menggelabah bila tanya dengan lebih terperinci. kadang2 tu muka mereka akan bertukar kemerah2an...sume ni akan tergambar di wajah lelaki yang menipu....

2. TIPU KERANA SAYANG HUBUNGAN
Ada jugak lelaki menipu sebab sayangkan hubungan yang telah terjalin. Penipuan yang dilakukan bukan sengaja dan dirancang kerana kon onya ia berlaku secara spontan demi hubungan dan kasih sayang maka lelaki terpaksa la menipu.Lelaki menipu untuk wanita untuk insan yang mereka sayang

3. TIPU KERANA TERTEKAN
Lelaki akan menipu jika mereka tertekan..mungkin disebabkan masalah pasangan yang tidak memahami..cemburu buta or masalah kewangan... lelaki nie kan mempunyai tanggungjawab serta komitmen yang tinggi tu yang buat mereka tipu....bukan untuk kepentingan sendii tetapi untuk kepentingan bersama di masa depan....

Boleh dikatakan hampir2 90% la lelaki di dunia nie menipu(cukup x 90% tu). yang tak menipu tu skit je...tetapi wanita nie tak sedar atau jarang sedar bahawa dirinya telah ditipu..tetapi sebagai wanita tak boleh salahkan lelaki 100% kerana kebanyakan penipuan nie adalah untuk menjaga hati dan perasaan.

Eh lelaki lelaki di luar sana....apa lagi erk sebab korang sume menipu haaaaaaaaaaaaaaaaaa..tolong gtau shda......baik korang ngaku cepat sebelum shda humban korang ke lombong...hehehhee

6 comments:

SyedGraphiX said... [Reply]

setuju yg ptame je.. alalla~

aDisH.sHidA said... [Reply]

syed :ego lelaki ni tinggi kan...
ada x g sebab lain lelaki menipu erk

ReEnApPLe said... [Reply]

aku pom stuju yang pertam gak... hahaha
tipu... ada ke ayat yang cakap tak berniat nak menipu tapi dah terang-terangan menipu... bukti pom dah de depan mata... bila tanya.. cakap tak tahu..memang lelaki yang agak senget otaknya...hahaa

aDisH.sHidA said... [Reply]

reen : lelaki nie kita yg percaya 100% hahha...walau dah kawen 99% dah kan percaya..hehehee

Sunah Mohammad said... [Reply]

saya juga pernah ditipu....hurm..

aDisH.sHidA said... [Reply]

sunah : biasa la kan...tak kira lelaki ke perempuan mesti kena tipu