Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, April 9, 2013

3 Bulan Bersama

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Beria-ia je mysweetheart nak tengok pokok kaktus yang sahabat kakakecik Ayu Citarasa Rinduan kasi untuk kami bertiga sebagai kenang-kenangan. Kalau borak di telefon mesti akan tanya khabar pokok kaktus tu..da membesar ke?

 

Terkejut kakakecik bila tengok pokok kaktus di dapur dah ada tunas nya..ada wana hijau muda..suka sangat…tak pernah tengok pokok kaktus membesar jadi gitu la..seronok bukan main lagi siap gtau mysweetheart. Tapi bila tengok kaktus mysweetheart lagi terkejut…

540685_10200894979963491_723370219_nTinggi nya pokok kaktus aima nie..

Aima, nak sangat ye tengok pokok kaktus akak….dah tengok tu dok diam2 dah le hahaha..nie dok bebel kata macam tuan nya…eh, tapi memang betul pun masa kakakecik tengok gambar pokok kaktus tu kata dalam hati..macam tuan yang jaga nye je…kenapa..cer korang tengok sendiri la gambar pokok kaktus kakakecik…kakakecik malas nak komen banyak…hahahhaa

Picture 107

Nampak cantik je pokok kaktus dari pandangan atas nie…di dalam lingkaran berduri…

Picture 108

Haaaaaaaa..tengok tu…korang pun mesti akan kata begitu kan..hehee…takpe tak kisah pun..sebab nie la pokok kaktus yang pernah kakakecik miliki yang tahan lama..dah hampir 3 bulan pun…kalau sebelum2 nie yang beli kat Cameron kejap je tahan nya..tak sempat bertunas pun..Idea letak pasu kaktus nie dalam bekas berisi air nie tatau la sapa punya idea..rasa nya ayah punya idea ni..

 

psst : Dengar-dengar, kaktus Sunah dicemburui Mulan..

4 comments:

rinduan citarasa said... [Reply]

moga ukhwah kita kekal selamanya.
pandang kartus shida dan aimaa teruss rasa ralat sbb ayu xbeli u diri sendiri

Ima Salsuzaima said... [Reply]

wah.cantik juga kan kaktus ni. tp ima ni kalau tanam menanam tumbuhan memang tak menjadi kot.hihi

kiera'sakura said... [Reply]

a'ah kaktus kira bela dulu pun kejap je tahan nya. pastu sedar2 akak dia dah busuk kt bawah

Mrs. Abi said... [Reply]

kaktus bduri kena siram 3hari sekali. kalau tak berduri kena siram tiap2 hari....