Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, April 17, 2013

Menjadi Supir

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Hujan...Kedah dan Perlis hujan..tempat korang hujan tak? Di kedua negeri nie hujan dari pagi tadi lagi...best nya kalau boleh tido di waktu begini dengan cuaca sejuk dan suram..Tapi apa kan daya kakakecik terpaksa ke Perlis untuk bertukar kerjaya menjadi supir kepada anak-anak abang....


Bertolak dari Pendang pun dah lewat, bajet akan sampai Kangar sebelum pukul 2petang sebab Angah dan Athirah habis sekolah pukul 2.30 petang. Alhamdulillah kakakecik selamat sampai umah abang seperti yang dijangka walaupun pemanduan perlahan sebab sepanjang perjalanan dari Pendang ke Kangar hujan membasahi bumi menemani kakakecik..


Buat sekian kali nya setelah beberapa tahun tidak menjalankan tugas menjadi supir untuk menjemput budak sekolah hari nie kakakecik berjaya melakukan nya walaupun masa nak ambik Athirah kat SK Sena, kakakecik terlepas pintu masuk ke sekolah nya, ingatkan Athirah tunggu kat luar sekolah, rupa2nya tunggu di dalam, terpaksa la u-turn semula untuk masuk ke dalam kawasan sekolah nya, awal tu kakakecik 'gostun' je tapi tak boleh sebab pintu keluar n masuk lain-lain...huhuhu mana la tau kan kita dulu2 tunggu mak ayah di luar kawasan sekolah..mana boleh ambik di dalam kawasan sekolah kecuali hari hujan je....Athirah plak bukan nya nak tunggu di bawah pondok di kawasan sekolah nya...boleh dia tunggu di dalam kelas di tingkat atas bangunan...uwaaaaaaa..nasib baik Ateh nya ke depan sikit dan buat pusingan sekali lagi..baru dia nampak kereta Ateh dia...kelam kabut turun melambai2...haaaaaa tau pun takut kena tinggal..


Lepas ambik Athirah, kakakecik keSMK Syed Hassan pula untuk ambil Angah..ingat-ingat lupa je sekolah tu kat mana...yang pasti sekolah tu 1 jalan dengan SMT Kangar, sekolah adik Pikah dulu...nasib baik ada Athirah, dia la tunjuk abang nya selalu tunggu di mana...ooo kat pondok guard tu je abang nya tunggu...


Opsss....Athirah dah bagitau Ateh malam nie cheq ada tuisyen...hehehe....memang betul2 supir la kakakecik untuk 2 hari nie...Dah la tadi saja mengusik Angah dan Athirah kata nak kutip duit kat depa berdua sorang RM10 sebab jadi supir depa.hahahaha...Athirah dan dan bawak kuar duit dari poket baju nya, kira duit seringgit dia ada 5 keping je..Mana cukup tu bagitau Ateh nya...jahat kan....


pssst :last kakakecik masuk kawasan sekolah masa adik pikah tingkatan lima la...5 tahun lepas...hehehe...



10 comments:

NadNod said... [Reply]

hehe. betul tu, dulu parents kena tunggu luar nak ambil anak balik sekolah :P taktaw plak sekarang kena amik kat dalam. kakakecik yang baik ni :)

Rozuan Ismail said... [Reply]

wah, jadi supir sekarang kat adik2.hehe

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

alanagkah indahnya kalau ada org dtg hntr & amik reja....weeeeeeeeeeee

rinduan citarasa said... [Reply]

auwww....

nak jadi supir umai tak?. haha

DiahRodzi said... [Reply]

kak shida supir y comellll....saya nak tuntut donut saya...hehehehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@NadNod tu le pasal..dulu mak ayah kena dok luar pagar tp kat sekolah anak buah nie boleh lak ambik kat dalam..kalau di kawasan akak msh lagi tunggu di luar

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Rozuan Ismail bukan adik2...tp anak2 buah..anak abg

aDisH.sHidA said... [Reply]

@rinduan citarasa jauh la..kalau dkt leh rempit mcm ibu nya hehehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@DiahRodzi eh mana tau akak nak ksi donut nie

kiera'sakura said... [Reply]

nasib la atehnya tak tunggu lama kat luar tue. kalau tidak mau keras. hihihi