Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, April 11, 2013

Emosi dan Tidak Puas Hati

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Mood hari nie tak berapa nak okey sangat..emosi semacam je..ye la malam tadi memuding sekali rasa ketidakpuasan hati dengan hasil puding2 yang dibuat..bukan sedikit banyak kot….80 bekas dadih..Walau apa pun kena jugak terima la.ikutkan hati nak je buat lain..tapi kakak kata tak apa la..okey je, Alhamdulullah..

 PRK

Mau tak mencabar kesabaran kakakecik, pagi tadi sebelum datang kerja buat Puding Roti Karamel yang masih belum mencukupi, ingatkan untuk 40 bekas tu just guna 4 adunan sahaja..tetapi di luar jangkaan..1 adunan hanya boleh 8 bekas sahaja, nak tak nak kena buat 5 adunan. Awal tu dah susun bekas dadih dalam pengukus besar mak, ok cantik muat-muat 20 bekas..Apa lagi semangat kakakecik mengukus puding roti tu…tetapi alangkah kecewa nya bila buka pengukus, ada dekat 10 bekas puding terbuka penutup nya dan kejadian nya amat mengecewakan..Terpaksa la tambah adunan lagi,mak pun tumpang susah hati tengok kakakecik kelam kabut, dalam diam2 mak kol ayah mintak belikan telur sebab telur kat rumah dah habis..terima kasih mak…Kukusan kedua dan ketiga okey menjadi selepas kakakecik tidak menutup bekas dadih tu..Tetapi, kukusan terakhir terlebih masa dalam 5 minit, hancus lagi puding tu…boleh je makan tapi tak sempurna sangat kejadian nya..tak sama seperti yang dikehendaki..tu yang buat pagi tadi lagi 1 adunan..

 

Okey..done puding roti karamel nie..kakakecik pun masak la lauk untuk lunch hari ni, tengok dalam  peti ais dah ada nyoq yang ayah mesin siap2..kakakecik pun nak buat la masak lemak kuning ikan kembung, sekali bila rasa masak lemak tu rasa macam lain je..terus panggil mak suruh rasa sebelum tu ada gitau mak yang masak lemak manis je rasa..Huhuhu..bila mak tengok dan rasa masak lemak tu..mak kata manis sebab terlebih santan..lemak sangat..uwaaaaaaaa…kakakecik terus tak de feel nak bawak masak lemak tu..nasib baik kakakecik de jugak buat ayam goreng kunyit…

 

Tapi…….satu lagi hal wat kakakecik rasa spoil…nasi mak tak masak lagi…dah la masa tu dah pukul 9.30 lebih..huhuhu…apa lagi cepat2 la basuh beras dan tanak nasi kat periuk elektrik tu 45 minit jugak baru masak..lewat la masuk keja arini..huhuhu…

 

pssst : bila emosi kurang stabil nie memang jangan sapa pun dok jolok ye satg tak pasal2 ye yang dok elok2 tu terus tak de mood..hehhe…eh bukan sebab PMS ye

1 comments:

kiera'sakura said... [Reply]

huuuu siannya akak. ujian tue kan. dah la bukan sikit pulak tue