Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, April 24, 2013

Ailurophobia

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Tengah-tengah santai sambil buat kerja sempat la jenguk kejap ke laman mukabuku..tertarik dengan apa yang dikongsi oleh Boboi Khairul Azri dari  Layar Minda mengenai AILUROPHOBIA.

 

Apa benda lak lak tu…phobia phobia tu mesti berkaitan fobia kan..tapi fobia apa…huhuhu..sebenarnya Ailurophobia bermaksud takut kepada kucing. Tetapi, jika anda perasan, kucing akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini.

fobia kucing

Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.


Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.Aneh bukan?

 

Huhu…sejibik kena batang hidung…memang betul pun..macam kakakecik nie takut dengan kucing…dan kucing akan datang je kat kakakecik…ada jugak terpikir kan hal begini..sebab takut tu kucing nak sangat datang…kakakecik dulu boleh je pegang main-main dengan kucing nie..tapi ada kes satu hari tu kakakecik nak ambik kucing yang dihulur oleh kawan kakakecik, sekali kucing tu melompat..terkejut la..start dari tu kakakecik jadi takut dengan kucing.. Dan 15 tahun lepas ada la kes memalu kan kakakecik, time raya pegi la beraya umah sedara jauh jugak la…pegi pun atas urusan hal keluarga tatau umah dorang ada kucing..tengah sedap borak sambil makan kuih raya sekali kucing datang terjah bergesel kat kaki..apa lagi kakakecik dengan selamba spontan nya akat kedua-dua kaki naik atas kerusi…sambil menjerit..uwaaaaaa..malu kot…riuh kat umah orang…Eh, bukan je kucing kakakecik takut dan geli dengan apa jua benda berbulu kakakecik geli…teddy bear ke bantal or karpet berbulu tu kakakecik geli…sanggup tak pijak di atas karpet berbulu tu…kalau teddy bear or bantal bagi la kakakecik lempar je..hahahaa…

 

Dan baru-baru nie, ada la 3 ekor anak kucing yang baru lahir kat kedai sebelah menyebelah nie…elok kakakecik kuar dari kereta laju je 3 ekor anak kucing nie datang ke pintu kedai time kita nak buka kunci…adooooi kakakecik apa lagi tak bergerak ke pintu la..masuk balik dalam kereta..tunggu kucing tu patah balik..baru cepat2 kakakecik buka kunci pintu kedai.hahahha..punya la penakut..dengan anak kucing je pun…uwaaaa..tak kira la anak kucing ke apa..kalau dah takut tu tak leh wat pe dah….bukan tak de perasaan keinginan nak cuba untuk membelai kucing tapi memang tak boleh…jeles jugak tengok orang lain boleh je main cium-cium peluk kucing…macam Sunah, Shada dan Ady

 

Kalau nak tau, kakakecik pernah terkurung kucing…dan terpaksa cuci hasil pelaburan kucing di depan dan dalam kedai…terpaksa lepaskan anak kucing yang comel dan sedih, susah hati bila ia kembali

 

pssst : rasa nya kami 1 family penakut dengan kucing hehe..lepas nie kalau jumpa kucing kena cool..jangan dok wat takut nanti lagi dia suka mai gesel n sondol

12 comments:

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

sayangilah kucing anda

diana said... [Reply]

akak pulak ok dengan kucing je..binatang lain semua akak takut..haahah..semut ke,lipas ke..arnab ke,hamster ke..semua takut la..

Rozuan Ismail said... [Reply]

kalau fobia dengan ular apa ye

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

patut la kawan GK cakap, jgn takut satgi lagi kucing tu nak mai

aDisH.sHidA said... [Reply]

@diana ooh ye ke...shda dengan semut geram..akak penyet2 je..sebab dulu dia selalu gigit sampai kulit jadi parut...hehee..abg ipar shda takut lipas..leh geng dengan akak diana la

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Rozuan Ismail maksud wan apa ye..hahaha

aDisH.sHidA said... [Reply]

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr tu la gk lepas nie kita bila jumpa kucing kena senyum..xleh wat muka takut

Lydia Miza said... [Reply]

Patut la kucing selalu dengki org yg takut kucing

kiera'sakura said... [Reply]

ritu karpet pelamin kira berbulu2 jugak. akak boleh pijak ke?

onie said... [Reply]

kucing kalau dia tak cekau onie,onie boleh lagi menyayanginya,kalau dah cekau rasa nak sekeh je kucing tu,hik

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura tak lembut snagat boleh la..

aDisH.sHidA said... [Reply]

@onie rupa2nya onie pun takut kucing ye