Coretan Terbaru KakakeciK

Monday, April 15, 2013

Untung Suami, Mertua Sayang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Ehem ehem ehem kakakecik nie da bersuami dan punya mak mertua ke…Eh eh tak lah..mana ada lagi semua tu (opps kenapa kencang je jantung nie berdegup bila menaip entry nie, Ya Allah permudahkan la urusan ku) tapi kalian kalian berdoa la ye semoga kakakecik ditemukan jodoh.

 

Ya Allah..masih dup dap dup dap lagi nie..perlu ke berhenti taip entry nie…cool shida cool..tarik nafas hembus…

 

Sebenarnya kakakecik pun segan bukan malas tapi malu bila ada sahabat, jiran, sedara yang berkata “Untung suami nanti bila kawin, mak mertua mesti sayang sebab pandai rajin masak macam-macam”. Dan pagi tadi bila terbaca komen Cik Zai kat entry Karipap Ranggup & Gebu kakakecik senyum-senyum kambing, malu-malu kucing gitu.

komen

Erm, jawapan kakakecik mudah sahaja…. “Untung la sangat, riso suami marah je asyik masak itu ini dah tu suruh dia yang pegi beli barang..dan mak mertua plak nanti bebel merungut bila tengok dapur dia berkecah, hehehe”  Tapi, seandainya, bakal suami dan mertua nanti, suka dan sayang dengan kakakecik disebabkan kakakecik boleh memasak walau tak secekap dan sesedap mana tapi boleh la untuk bagi family dan sedara mara makan, itu adalah satu bonus untuk kakakecik. Kakakecik hargai kasih sayang yang mereka berikan..Janji mereka boleh terima kakakecik seadanya, kakakecik pun banyak kekurangan pada diri ini. Itu sahaja. Siapa suami kakakecik pun tatau. Ia masih menjadi Rahsia Allah.

14 comments:

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

nk ckp jugak untung suami & mak mertua kak shida nnti.....

* ayt ulangan : kan bgus kalo kira brjirAN

Ruzzezanie said... [Reply]

Nak cakap centu gak!! Mg untung pun sapa dpt akakkkk!!! Ermmm, akak on the way kan???? Moga semuanya dipermudahka ye kakkk :')

Ruzzezanie said... [Reply]

Nak cakap centu gak!! Mg untung pun sapa dpt akakkkk!!! Ermmm, akak on the way kan???? Moga semuanya dipermudahka ye kakkk :')

Chik Att said... [Reply]

Aminnn... ayaq tangan isteri ...pengikat suami tau...

diana said... [Reply]

emang untung ooo sapa dapat..heheh

Z@i Z@mR33 said... [Reply]

untung la kak...cheq ni mls ckit bab2 masak...naseb la dpt somi yg jrg ada umah...asik kt kedai ja so xyh la masak...hik3

Mama Safiyyah said... [Reply]

aik aik...mcm lain jek bunyiknya....tunggu shireen yaaaaa

kiera'sakura said... [Reply]

insyaAllah nanti bila tiba masa tue mesti dorang terima seadanya. memang dah lama terdetik.

untung suami akak nanti, ckap je nk mkn pe mesti akak blh masak :D

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Ruzzezanie sampai 2x eh bakal pengantin nie komen...amiin moga2an begitu la...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Chik Att tu la walau masak telur goreng pun dah pengikat kasih sayang kan ant suami dan isteri..terima kasih CA

aDisH.sHidA said... [Reply]

@diana sapa la kan yang untung tu..hehe

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Z@i Z@mR33 alahai biasa je pun..masak simple dimple..bukan pro sangat

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mama Safiyyah lain macam apa ye cik yeen...tak de apa pun..bak mai calon sorang...hehe..tunggu eh cik yeen kena brkampung di pendang seminggu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura terima kasih kiera...moga2an begitu la...

ala x semua akak boleh buat la...tp kalau nak mencuba tu bole la