Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, April 16, 2013

Ada Yang Cemburu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

 

Tak sangka plak kakakecik ada orang cemburu dengan kakakecik nie..Nasib baik tak diserang nya kakakecik..kalau tak habis la musnah berkecai impian kakakecik nak makan gulai ikan talang kering dengan nenas..Mati kempunan la…uhuhuhu

 

Eh, tak de sapa pun yang cemburu nak serang serang kakakecik nie…ni ha, bila kakakecik sorang tinggal di rumah..ada la sorang hamba Allah yang dok Ipoh tu cemburu..Ye la rasa nya kakakecik yang paling lama dok rumah kot berbanding adik beradik yang lain..Malam tadi calling-calling Dik Ilah, cerita la yang berat badan dah naik…baju 2-3 tahun lepas dah tak boleh pakai..kena pakai baju 10 tahun lepas…Kak Ja pun sama jugak berat dah naik..pakat2 baju kena buat lain ukuran baru…Apa Dik Ilah jawab dengan ayat pasrahnya dan tahap kecemburuan mengalahkan Gunung Kinabalu “Erm, ya la depa dok dengan mak…makan itu yang mak masak..kami yang dok jauh nie je kurus..huhuhu”…Hahahahhaa gelak besar kakakecik..bila ingat balik a’a betul la kami 3 beradik yang dok dekat dengan mak nie semua dah berisi..Abg On tak payah nak habaq la..Kak Ja dan Kakakecik tengah membina badan..kena diet dah lepas nie..Adik, Adik Ilah dan Abg Din yang masing-masing dok negeri luar dari Kedah keding-keding je depa bertiga tu..hehehe..kecian kat depa kan..cepat cepat mai pindah balik dok Pendang…

 Picture 172

Dik Ilah….Dik Ilah, Dik Pikah…Dik Pikah, Abang Din…Abang Din..cer tengok apa mak masak…jangan jeles tau…hari nie mak masak gulai ikan talang kering dengan nenas untuk makan tengahari setelah cheq tak puas makan pada Jumaat lepas..mintak mak buat lagi…

Picture 188

Dan untuk sarapan pagi tadi..tengok-tengok mak wat buah melaka..kakakecik baru je teringin nak buatnya minggu lepas..tapi pagi tadi mak dah buat…best kan..walau pun kakakecik tak bagitau mak..tapi mak macam tahu je apa yang kakakecik nak makan..biasa la gerak hati seorang mak terhadap anak nya…

 

Erm, kakakecik syak sorang lagi akan jeles dengan kakakecik, iaitu Cik Yeen, anak angkat mak ayah, walaupun hanya anak angkat family kami dalam tempoh 2 minggu tapi kemesraan dan hubungan ukhwah yang terjalin antara kami sekeluarga begitu akrab dan masih berkekalan berhubung bertanya khabar sehingga ke hari ini sejak tahun 2009…Shireen cepat2 terbang ke Pendang bila ada kelapangan dan cuti umum…

5 comments:

MR & MRS MAKMUM said... [Reply]

jeles sbb kita tak jiran sebelah umah !!!!

Mama Safiyyah said... [Reply]

MMG!!!!!!! baru nak cakap tadi...makan makanan mak masak mmg boleh gemuk huhuhuhuhu dok dua minggu pun dah naik sungguh....

mmg terasa sangat rindu kat semua kat sana....borak2 ngan mak ayah, ngacau shida....nyusahkan abg mie....ngusik kak niza......aiman.....ohhhh mmg rindu! kat pak talib pun rindu jugak!! hehehehe

napalaaaaahhhh jauh sgt pendang tu huhuhuhu

kiera'sakura said... [Reply]

selalunya bila duduk dengan mak sendiri memang cakap je nak makan ape tanpa segan silu kan hihihi

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Mama Safiyyah hehhee....tau xpe...shida nie berat dah makin tambah nie...ingat lagi time shireen dok sini dulu...makan jenuh..

rinduuuuuuuuuuuuuu jugak dengan shireen sekeluarga

kalau pendang dekat...mungkin kita ta kenal kan..hehehe.

aDisH.sHidA said... [Reply]

@kiera'sakura kdang2 tak mintak pun mak dah buatkan