Coretan Terbaru KakakeciK

Wednesday, February 16, 2011

~KeNa sEraNg denGaN DaTiN asMa~

Assalamualaikum…selamat tengahari..salam maulidur rasul..

alhmdlah bertemu lagi shida ngan kawan2 pembaca CNQ..korang nak tahu tak shida kena serang ngan datin asma sekarang nie…shida tak boleh nak buat apa…leh kawal dia je….malam td pun kena jugak….sebab semalam kan cuti so shida g kemas2 bersih kedai di KSS…berhabuk…cik puan asma nie mengamuk la…egtkan ok..sekali masa nak tido dia serang habis2 sampai tak boleh nak tido…

 

al-kisah datin asma serang shida nie dah lama sebenarnya…sebelum nie shda kasi dia madu…dia ok la…madu dah habis…start datin asma serang shida kalau tak silap tahun 2005..dah dekat 6 tahun shida sabar…alhmdlah la sebab x teruk serangan nyer kat shida banding orang lain…

 

eh eh korang jangan plak pk yang shida nie dah buat apa sampai datin asma serang2…tak de pun scandal dengan mana2 datuk yer…

nie adalah kes ASMA…semput…penat…hehehe…sekrang nie cuaca sejuk bila malam..angin musim kemarau…tak sama mcm sejuk hujan….mmg boleh dikatakan setiap malam sebelum tido shida akan makan ubat penat…sblm ni shida amal minum madu…tp madu dah habis…huhu…so makan ubat yang beli kat farmasi…kalau shida tak makan sebelum tido kan…datin asma akan serang shida time tido lagi teruk….kalau kita sedar tak pe..kalau tak sedar cmne la kan…al-fatihah la kot…sebab nyawa tak lepas…penah jugak shida kena time tido…alhmdlah shida sedar bila rasa nyawa tak lepas…bangun…rehat kejap sapu minyak angin….pastu makan ubat…selalu kalau lepas makan ubat mesti akan muntah..bukan kuar apa pun..muntah angin ke apa yer orang panggil…mak pun malam td penat gak..lagi teruk dia walau dah makan ubt tp sampai pg td x ok lagi…mak kata shida xpe la muda lagi..budak kecik..nak tergelak plak masa mak kata shida budak kecik…memang shida kecik pun hehe….kalau shda besar berisi ada plak asma mesti lagi teruk kan…

 

sapa ada pengalaman pasal asma kongsi2 la yer dengan shida…yg shida tau ADYBUDIKA ada pengalaman dan shida penah tanya dia n kongsi dengan dia…utk pengetahuan korang shida tak pakai inhaler walau doktor pernah tanya nak guna x…tp shida tak nak sebab bukan selalu shida kena serangan nie…cuma shda penah wat kat poliklinik 2tahun lepas sebab mmg itu dah teruk sgt dah semput nya….sehari sebelum puasa masa tengah hangat kes H1N1…

 

mode : ngantok dan lapar

info : AtHma..ASMA

3 comments:

... said... [Reply]

as salam..
akak kena athma..
elok ambil kak.walaupun jarang kena,
tapi kita kena mabil langkah berjaga2 penting tu kak.lagipun , kalau orang yang kaka tunggu tu tau, mesti beliau pun cakap benda yang sama.takkan dia sanggup bakal isteri dia menanggung derita? hhaa...elok akak ambil ya..

sebagi langkah berjaga2

aDisH.sHidA said... [Reply]

@... perlu ke amik..kalau akak amalkan minum madu je x ok erk....orang mana yg akak dok tunggu tu dik ooi :P

... said... [Reply]

as salam..
ish.perlu kak. sebab tu kan sebahagian dari usaha dan ikhtiar. man tau terjadi apa2. sekurang-kurangnya akak besedia dengan segala kemungkinan.walaupun peratusan berlaku tu rendah, tapi mesti kena ambil langkah berhati2.