Coretan Terbaru KakakeciK

Tuesday, February 8, 2011

TaNaH...AiR...APi.. AnGiN...MaNa 1 aNda?


Assalamualaikum....

apa plak tanah, air, api...angin yang shida tanya korang nie..
sebenarnya td shida lepak kat BCR...dah lama shida tak chat dgn dorg sebab byk keje pastu dok lepak kat SB....dalam dok chat chat tu tetiba dorang kata shida num 4 pun boleh ngan ADAM...memang shida num 4 pun hahhaa....shida anak num 4..adam kata sama dengan dia...tak boleh....angin sama angin...

korang tahu tak pasal kedudukan kita dalam adik beradik nie....boleh memberi gambaran tentang personaliti kita tau....
sini shida nak kongsi dengan korang sume...
terdapat 4 unsur asas yang berkaitan dengan kedudukan nie...
TANAH, AIR, APi dan ANGIN....

TANAH : anak pertama, ke-5 dan k-9
AIR : anak ke-2, ke-6 dan ke-10
API : anak ke-3, ke-7 dan ke-11
ANGIN : anak ke-4, ke-8 dan ke-12

TANAH
  • memiliki sifat merendah diri dan tidak cerewet, ia merupakan sifat yang dipuji tetapi sekiranya keterlaluan, ia mampu mengundang impak negatif dalam diri anak num 1, ke5 dan ke 9 ini.
  • Pemilik unsur tanah ini perlu mengubah sikap sambil lewa itu dan membentuk keperibadian yang lebih tegas dan berpendirian. Bukan bermaksud perlu melakukukan perubahan drastik tetapi mulakan setiap perubahan itu dengan perlahan-lahan
  • Individu yang disifatkan sentiasa tenang dan bijak mengimbangi emosi..
  • haaaaaa sapa yg unsur tanah tu kekalkan la erk peribadi anda yang positif nie dan baiki kelemahan yang ada
AIR (shida memang kena cari pasangan yang memiliki unsur ini)
  • berjiwa sentimental (bukan sakit mental yer)
  • mudah mengeluarkan air mata
  • ketulusan hati tidak perlu diragui kerana memiliki sifat mengambil berat
  • sentiasa berusaha untuk membahagiakan pasangannya....
  • Memiliki sifat agak romantis

API
  • memiliki sifat tanggungjawab dan cekap melakukan apa jua perkara
  • mampu menjadi pendengar dan penasihat yang baik
  • orang disekelilingnya sentiasa berasa selamat apabila berdampingan dengan anda kerana dikatakan memiliki sikap sering berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling

ANGIN ( Shida dan Adam)
  • bijak komunikasi
  • sentiasa memelihara adab kesopanan
  • di senangi oleh teman sekeliling..sering di kelilingan ramai teman tak kira tua ataupun muda (betul betul)
  • sifat manis mulut dan bijak bermain kata-kata (ye ke manis) akan membimbangkan setengah pihak - sifat semulajadi sukar dikikis
  • memiliki keinginan dan kemahuan yang tidak tetap (biasa la angin kan)
  • Hati terlalu cepat berubah - mungkin sebab ni pemilik unsur ni kerap bertukar pasangan (mungkin hehehe)

pssst : dalam family shida masih dok kira kira tau unsur nie dalam pemilihan pasangan...mungkin ada perbezaan dengan anda or tak itu shida tak leh nak kata apa la kan...hehehe tp pasal shida boleh dikatakan YAAAAAA!!!!





11 comments:

Siti Nadzirah Zakariah said... [Reply]

nadzirah unsur api..x byk ek unsur api..bagus2..x cerewt..hoho..

[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅] said... [Reply]

TAK BETOL SAMA SEKALI.
anak ke-enam @ last tapi
saya ini berunsurkan api =.,='

hahaa.

aDisH.sHidA said... [Reply]

@[̲̲̅̅l̲̲̅̅y̲̲̅̅e̲̲̅̅a̲̲̅̅h̲̲̅̅]lyeah hahahaha.....bagus la kalau unsur api

►AdamXis◄ said... [Reply]

Assalam shida...alamak bahaya kite nie...kita dua2 kepala angin, nnt bertembung jd puting beliung, cian org lain jd mangsa nnt, hu3...kih3.TQ mention nama adam disitu...owh, ckp2 camtuu dh leh dpt idea erk...hi3.bagus2.entry mesti slalu update (^^,)

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Siti Nadzirah Zakariahnadzirah...shida angin byk plak yg betul nye hahhaaa

aDisH.sHidA said... [Reply]

@►AdamXis◄Wsalam....adam itu le pasal...kita kena cari unsur air kan baru ngam ngan kita....yw...kena la mention sebab ada kaitan hehehhee

YanaMIB said... [Reply]

sy ada sifat tanah dan tunang sy bersifat air..pffttt~


eh pe kata yu buat komen ni ke pop up window..tengok link bawah ni utk tutorial k..

pop up window memudahkan~


sekadar cadangan...peace! v(^_^)

Qaseh dalia adelia said... [Reply]

tanah !

aDisH.sHidA said... [Reply]

@YanaMIB ok la tu yana...mcm mak ayah shida...mcm abg n kakak ipar shida...pompuan tanah..lelaki air...harap korang berdua bahagia selalu

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Qaseh dalia adelia jgn malu2 sgt yer mak mertua ku..hehehee...kyle plak unsur apa erk

aDisH.sHidA said... [Reply]

@YanaMIB shda buat..thanks yana suggest kan utk shda....muaaaaaaaaaaaaaaaaah tolong ujang ke tepi