Coretan Terbaru KakakeciK

Saturday, February 12, 2011

~LaDaNg AnGguR EmPaNgaN Beris~

DSCN5119

Assalamualaikum…entry terakhir bukan terakhir utk selama2 nya ok…hanya utk arini…jom sama2 kita ke ladang anggur di sik,kedah…kedah skrang dah ada ladang anggur…luas plak tu….bersebelahan dengan empangan beris…

dah lama shida peram cerita nie..dah seminggu lebih dah…anggur nya pun kalau simpan dah masak ranum…tp anggur di beris nie tak sempat nak masak ranum dah habis kami makan….sebenarnya cuti raya cina baru2 nie…shida p ladang anggur..bf sendiri tak de…tumpang bf orang la….tp takpe bf adik sendiri…dah kamceng gila pun dengan dia….hahaha…

 

pada mula nyer egt kan dah tak jadi p sebab masing2 lemau je dok ngadap TV…shida plak tak mandi apa g…hahahahaa..anak dara kemalasan mandi..sekali kak ja n anak2 balik umah mak..ajak dorg join tp abg mie plak keje…so kami pegi adik beradik kami je la….yen selaku driver, adik pikah…kak ja..aiman n aisya…shida semesti nya la kan..kalau x tak kan shida nak cerita yang shida pegi…wakakaka… dah tu leh sesat (bukan sesat) tapi minyak terlebih banyak….pusing 1 pusingan ikut jalan jauh….apa da shida nie wat malu je…yen pun awat x habaq dia tau jalan hahaha…takut ngan bakal kak ipar ke…berenti tanya org 2 x pastu dok kalut suruh adik kol kawan dia tanya tutup pukul bape…dia gtau kul 6.30pm…ada g 15minit masa kami nak sampai…shida target xmo masuk dah….sebab mana puas masuk sat sgt kan..sekali ramai org g time tu depa tutup lewat..kalau rasa nak sesat tu meh tengok MAP sama2

 

jom kta layan pic kami kat ladang anggur…acik jgn jeles erk

 

adik

DSCN5056

bayaran masuk

RM 3.00 utk dewasa

kanak2 : RM 1.50 ( 7-12 tahun)

DSC03221DSCN5062

ish geram nyer aku..kalau leh petik best nie….

DSCN5070buah anggur nie wangi…sampai ke akar dia DSC03212

aisya baik2 jangan dipetik pegang aje okDSCN5071

     DSC03242

adik n yen merenung masa depan ke?

 DSC03235

wif kak ja..suka pic nie nampak shida tinggi hahahahhaa

    

DSCN5086

macam2 ada dorg jual..shower..jus…sabun..kordial

DSCN5087  ini promoter baru dr thailand baru..

sepeket anggur tu rm12.50 : 500 gm

DSCN5088

di luar kawasan ladang…santai jer…

DSCN5099 

banyak nyer beli cik kak

DSCN5101

buah nyer nampak sama je kan tapi rasa nyer lain…

fresh from farm

DSCN5089

empangan beris…..ladang nie betul2 tepi empangan yang 1st mula2 jupe kalau ikut pekan sik…..sebelum ke puncak….

 

untuk maklumat lanjut korang leh klik di SINI

 

 

pssst : rasanya2 shida nak pegi semula tak puas makan buah anggur nyer…sedap manis2 masam2…beli 6 peket bagi kat mak cik 1..shireen 1..yeen 1…tgl 3 x sampai 24 jam dah habis… kat perlis pun ada gak ladang anggur tp shida tak pernah masuk g..just penah lalu je..lepas2 ni boleh la pegi sana plak…

4 comments:

ROSNAJIHAH said... [Reply]

http://sick-of-being-sad.blogspot.com/2010/08/ladang-anggur-tasik-beris.html

kitorang pun dh jenjalan kat sane..hehehe..tapi kitorang msuk free jer..jgn jeles

aDisH.sHidA said... [Reply]

@ROSNAJIHAH x aci x aci jeles jeles jeles...uhuhuhu

Sunah Mohammad said... [Reply]

akak...akak cumil la~~~ hehe~

nak anggur sebijik!

zaidizain said... [Reply]

hai shida.. sedapnya makan buah anggur tuu... sy dengar ade satu lagi tpt dia dan tokey ladang yg serupe tp dia buke d tpt lain... mcmane plak tpt baru tu tak tahu la plak....