Coretan Terbaru KakakeciK

Thursday, February 10, 2011

PeNcuRi HaNtaRan

sirih junjung

Assalamualaikum….dengan hati yang berdebar2 shida menaip di sini…ntah la tetiba tadi jantung nie dengup laju je..dug dag dug dag…..harap2 tak de apa la yang berlaku….tapi kalau bak kata QASEH….ada orang nak masuk minang pe….hahaha…itu shida tak tau nak komen….sebab baru2 nie mak shida telah jadi pencuri yang disuruh…

eh eh shida suka hati ang je erk kata mak sendiri PENCURI…mak siap pesan dengan shida jangan bagitau kat ayah or sapa-sapa tau….depa sume tatau…mak, cheq tak habaq pun tak ayah ke sapa tapi cheq dah gtau kat 1 dunia nie..hahhaha nasib mak la….

DSCN4171

Sebenarnya sabtu baru2 nie pak sedara shida bertunang..bertunang kali ke-3…yang sebelum2 ni semua tak menjadi…nak dijadikan cerita masa majlis pertunangan pak mie (sebaya dengan shida) tok si budak perempuan tu paksa sapa yang ada anak dara belum kawen amik la buah2an dan sirih pinang yang dibuat hantaran tu….dia kata sorok2 jangan bagitau orang…mak pun amik pisang sebiji, anggur 1 tangkai, sireh pinang…bagi kat shida….bawak kuar bg shida sembunyi..sembunyi…paksa shida suruh makan….maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak…apa nie…xmau la…shida dah badmood tak mau mcm tu…mak kalau ada jodoh i’allah tak kemana…nikah jugak anak mak sorang nie….mak jangan terlalu mendesak ok…nak wat mcm mana jodoh anak mak ni lambat…sabar la ye mak..mak kan dah de 2 org menantu perempuan dan 2 org menantu lelaki…4 orang anak perempuan…2 orang anak lelaki…5 orang cucu perempuan 5 orang cucu lelaki…

mak…cheq mintak maaf kalau bila mak dok tanya dah makan ke sirih pinang..buah tu sume…cheq x bagi respon…ntah la mak susah nak terima sume nie….harap mak paham……nak nangis pun ada tau…tapi shida kena sabar….jodoh pertemuan..ajal maut ALLaH yang tentukan…dah nak hampir 1 minggu dah pisang, sirih pinang n anggur ada dlm bilik...pisang dah hampir2 nak kehitaman..sireh dah kering daun nyer...anggur errrrrrrm..memandangkan shida suka anggur shda curi2 makan..tapi x makan sume..takut mak perasan shida makan hahahaa...

psstt : korang penah tak buat benda alah nie…curi sirih pinang makan senyap2….hehee

7 comments:

shah-kayrul said... [Reply]

pernah gak ambik sirih pinang kwn punya wedding...hehehe...nak try gak mujarab ke idak...mujarab siot...

tapi jgn percaya la...tu semua bergantung kepada ketentuan ilahi & jodoh...

aDisH.sHidA said... [Reply]

@shah-kayrul ye ke shah...masalah ini mak yang curi pastu suruh shida makan...menjadi ke idak ntah la...shda penah 2x curi tp x makan...sebab xmampu nak telan sireh pinang tu..pahit uwaaaaaaaaaaa...

Sunah Mohammad said... [Reply]

haa....pencurik! hahaha~

aDisH.sHidA said... [Reply]

@Sunah Mohammadmak akak la sunah dia curi bila disuruh tak penah2 dia wat mcm tu pastu paksa akak suruh makan...uwaaa...sampai skrg pisang tu masih ada...dah naik hitam...daun sireh dah kering

►AdamXis◄ said... [Reply]

Assalam...eh3.baru nk masuk minang shida...camner dah tau nie?...ade org pecah rahsia ker?...hurm3...akakaka...wakakaka

aDisH.sHidA said... [Reply]

@►AdamXis◄wslm....loor ye ke adam...itu la aura sesama anak num 4 nie kot...dush dush habis habis t kena gosip meletup plak...tetiba kita kena terjah dgn geng BCR...hahahaha.....adam sapa ye pecah rahsia tu erk...nak kena nie...wakakkakaka

aDisH.sHidA said... [Reply]

@►AdamXis◄wslm....loor ye ke adam...itu la aura sesama anak num 4 nie kot...dush dush habis habis t kena gosip meletup plak...tetiba kita kena terjah dgn geng BCR...hahahaha.....adam sapa ye pecah rahsia tu erk...nak kena nie...wakakkakaka